Dnia 7 marca 2018 roku Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok, który głosi, że sprzedaż nieruchomości bez podatku PIT uzależniona jest od daty wpisu do księgi wieczystej. Rozporządzenie to zaniepokoiło osoby, które planowały sprzedać nieruchomość bez podatku.

Czytaj dalej... "Do zwolnienia z PIT sprzedaży nieruchomości z reguły wystarczy notariusz"

Czym jest umowa dożywocia i w jakich przypadkach można ją rozwiązać? Umową dożywocia to coraz częściej spotykana umowa, która pozytywnie działa zarówno na jedną, jak i drugą stronę umowy. Czasem jednak zdarzają się problemy, których rozwiązaniem może być jedynie przerwanie umowy.

Czytaj dalej... "Czy można podważyć umowę dożywocia?."

Nie ulega wątpliwości, iż polskie społeczeństwo się starzeje. Jednak w odróżnieniu od zachodnich sąsiadów, cechą charakterystyczną rodzimych emerytów są niskie świadczenia. Dlatego też wielu z nich decyduje się na umowę dożywocia, która zapewnia spokojną starość w zamian za nieruchomości. Co należy o niej wiedzieć?

Czytaj dalej... "Umowa dożywocia – co należy o niej wiedzieć?"

Kupno nieruchomości samo w sobie jest już bardzo znaczącym wydatkiem, do tego dochodzą jednak inne opłaty, w tym opłaty notarialne. Sprawdź, czy wiesz, na jakie koszta musisz być przygotowany.

Czytaj dalej... "Ile notariusz policzy za sprzedaż nieruchomości?."

Umowa przedwstępna kupna nieruchomości dotyczy wcześniejszego umówienia się między sprzedającym a kupującym, a także ustalenia terminu, ceny i warunków kupna. Jest zawierana, gdy jakieś czynniki utrudniają kupno nieruchomości w trybie natychmiastowym.

Czytaj dalej... "Notariusz a umowa przedwstępna kupna nieruchomości"